.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سگ‌هاي ولگرد و نگرانی شهروندان بابلی

وجود سگ‌هاي ولگرد به هنگام شب در بابل نگران‌كننده شد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، بسياري از شهروندان بابلي از وجود سگ‌هاي ولگرد به هنگام شب در ميدان‌هاي بابل ابراز نگراني كرده و از مسئولان ذي‌ربط خواستار رفع اين مشكل شدند.
يكي از شهروندان بابلي به خبرنگار فارس گفت: به هنگام شب منطقه شهاب‌نيا و دانشگاه آزاد بابل، مملو از سگ‌هاي ولگردي است كه با پارس‌كردن آسايش و آرامش مردم اين منطقه را سلب كردند.
محمد يوسفي افزود: بسياري از مردم اين منطقه از ترس اينكه مبادا اين حيوانات ولگرد به آنها حمله‌ور شده و سلامتي آنها را مختل كنند، به ندرت شب‌ها از منازل خود خارج مي‌شوند.
وي بيان داشت: با توجه به اينكه منطقه شهاب‌نيا و دانشگاه آزاد يكي از ميدان‌هاي شلوغ شهر بابل است و تردد و رفت و آمد در اين منطقه زياد است از مسئولان ذي‌ربط انتظار داريم با پيگيري جدي و سريع نسبت به رفع اين مشكل اقدام كنند.
ديگر شهروند بابلي گفت: صبح روز گذشته در ميدان هلال احمر با كمال تعجب متوجه سگ ولگردي شدم كه در حال پرسه‌زدن بوده و مردم از ترس سگ به سرعت از اين ميدان رد مي‌شدند.
مريم صباحي بيان داشت: ابتدا تصور كردم كه اين سگ، سگ گله است اما وقتي اثري از گوسفند نيافتم متوجه شدم اين سگ، سگ ولگرد است.
وي با اشاره به اينكه سگ ناقل بسياري از بيماري‌ها بوده و گزش آن سلامتي فرد را به شدت مختل مي‌كند، از مسئولان خواست با اين پديده خطرناك به طور جدي برخورد كنند.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي بابل نيز به خبرنگار فارس گفت: 10 سال قبل سگ‌هاي ولگرد از طريق طعمه‌گذاري با سم اتلاف مي‌شدند كه با اعتراض محيط زيست وزارت بهداشت اين روش را براي از بين بردن سگ‌هاي ولگرد منتفي كرد.
حسن اشرفيان افزود: از سال 78 وزارت بهداشت اعلام كرد اتلاف سگ‌هاي ولگرد تنها از طريق گلوله صورت گيرد و در اين راستا اكيپ شهرستان‌ها كه شهرداران مجري طرح بوده و مركز بهداشت تنها نظارت آنها را بر عهده داشت، شكل گرفت.
وي بيان داشت: در شهرستان بابل نيز شهرداري با همكاري نيروي انتظامي يك ميرشكار كه مجوز شكار و تيراندازي داشته انتخاب كنند و اين ميرشكار در مناطقي كه وجود سگ‌هاي ولگرد گزارش شده حضور يافته و نسبت به اتلاف آنها اقدام مي‌كند.
اشرفيان تصريح كرد: با توجه به اينكه بسياري از بيماري‌ها از طريق دام به انسان منتقل مي‌شود، گزش سگ نيز سبب بسياري از بيماري‌ها از جمله بيماري انگل و هاري مي‌شود و بسيار خطرناك است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.074 seconds.